Min datter vil ikke spise - 6 mdr.

17. februar 2010

Alder:
6 mdr.

Min datter vil ikke spise - 6 mdr.

Hej

Jeg søger et godt råd til hvordan jeg skal få min datter på 6 mdr til at spise andet end min mælk.

Vi har siden hun blev født forgæves kæmpet med at give hende sut og flaske og fra hun blev 4 mdr har vi forsøgt at give hende mos. Nu efter 2 mdr vil hun stadig ikke spise andet end hos mig.
Hun lukker munden i som en østers lige meget hvilket tidspunkt på dagen og hvad jeg serverer.

Det er hermed også umuligt at give hende hendes jerndråber.
De gange jeg har tvunget noget i hende har hun flere gange kastet op efter flere timer. Jeg bliver meget bekymret for dette. Hun vil gerne drikke vand selvom det hele ryger ud i igen. Hun vil også gerne sutte på en agurk eller lign.

Jeg har forsøgt at holde pauser, give det samme over længere tid, siddet med hende og sat hende i en stol, forsøgt at finde et tidspunkt hvor hun er vågen og sulten og generelt prøvet at følge de gense råd uden held.

Hun har hele tiden gylpet meget og har generelt været et meget uroligt og grædende barn.

De ...

Annonce

... første 3 mdr havde hun kolik, hun har altid sovet meget lidt og har siden hun var 5 uger lidt af slem børneeksem. Jeg går også til kiropraktor med hende da hun er meget spændt i bækken, ryg, hals og kæbe. Hun har fået konstateret mælkeallergi (ved priktest) hvorfor jeg bruger nutramigen i maden hvilket hun bestemt ikke er glad for - har dog også forsøgt at undlade det hvilket ikke gør nogen forskel.
Alt dette har selvfølgelig ikke gjort situationen bedre.

Selvom jeg selvfølgelig nyder at være mor er jeg ked af at alting omkring hende skal være så besværligt. Jeg er bare træt træt træt. Bare noget kunne lykkes så jeg kunne få en lille pause. Hun er meget morsyg og har altid grædt når andre end faren tager hende. Det har gjort det umuligt at få hende passet også fordi hun kun vil ammes.

Min egen sundhedsplejerske har også forsøgt med gode råd men intet vil rigtig lykkes.
Det skal selvfølgelig siges at hun også kan være glad, pludrende og virke helt veltilpas :-).

Kærlig hilsen
Den desperate

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!