Brev:
Min datter vil ikke spise - 6 mdr.
17. februar 2010
Alder:
6 mdr.
Min datter vil ikke spise - 6 mdr.
Hej
Jeg søger et godt råd til hvordan jeg skal få min datter på 6 mdr til at spise andet end min mælk.
Vi har siden hun blev født forgæves kæmpet med at give hende sut og flaske og fra hun blev 4 mdr har vi forsøgt at give hende mos. Nu efter 2 mdr vil hun stadig ikke spise andet end hos mig.
Hun lukker munden i som en østers lige meget hvilket tidspunkt på dagen og hvad jeg serverer.
Det er hermed også umuligt at give hende hendes jerndråber.
De gange jeg har tvunget noget i hende har hun flere gange kastet op efter flere timer. Jeg bliver meget bekymret for dette. Hun vil gerne drikke vand selvom det hele ryger ud i igen. Hun vil også gerne sutte på en agurk eller lign.
Jeg har forsøgt at holde pauser, give det samme over længere tid, siddet med hende og sat hende i en stol, forsøgt at finde et tidspunkt hvor hun er vågen og sulten og generelt prøvet at følge de gense råd uden held.
Hun har hele tiden gylpet meget og har generelt været et meget uroligt og grædende barn.
De første 3 mdr havde hun kolik, hun har altid sovet meget lidt og har siden hun var 5 uger lidt af slem børneeksem. Jeg går også til kiropraktor med hende da hun er meget spændt i bækken, ryg, hals og kæbe. Hun har fået konstateret mælkeallergi (ved priktest) hvorfor jeg bruger nutramigen i maden hvilket hun bestemt ikke er glad for - har dog også forsøgt at undlade det hvilket ikke gør nogen forskel.
Alt dette har selvfølgelig ikke gjort situationen bedre.
Selvom jeg selvfølgelig nyder at være mor er jeg ked af at alting omkring hende skal være så besværligt. Jeg er bare træt træt træt. Bare noget kunne lykkes så jeg kunne få en lille pause. Hun er meget morsyg og har altid grædt når andre end faren tager hende. Det har gjort det umuligt at få hende passet også fordi hun kun vil ammes.
Min egen sundhedsplejerske har også forsøgt med gode råd men intet vil rigtig lykkes.
Det skal selvfølgelig siges at hun også kan være glad, pludrende og virke helt veltilpas :-).
Kærlig hilsen
Den desperate